TypeJuly - Manuel Krebs (Norm)

Fonts modulars com a eina de disseny

Sol·licita informació

Fonts modulars com a eina de disseny

Durada

Del 4 al 8 de juliol de 2022 (20 hores) 
De dilluns a divendres de 10h a 14.15h

Idioma

Anglès

Paraules clau

Experimentar, curiositat, ordre, estructura

Nivell

Mitjà.

Qui pot aplicar

Dissenyadors gràfics i de tipografia (el bo, el dolent i el lleig).

Coneixements

Veure 'Qui pot aplicar'.

Preu

625 €

Nota

Les dates poden canviar i els cursos poden cancel·lar-se segons l'evolució de la pandèmia.

En francès, ‘entre chien et loup’ (entre gos i llop) descriu el moment en què el dia acaba i comença la nit, un moment que no queda clar quin dels dos estats és. En part, aquest moment també està present dins la tipografia, l’escriptura és el dia i la imatge és la nit.

Així de difusa és actualment la frontera entre el dissenyador gràfic i el dissenyador tipogràfic, perquè des de quan el dissenyador gràfic és un dissenyador tipogràfic i el dissenyador tipogràfic un dissenyador gràfic? Aquest taller tracta aquestes àrees grises.

Aquest workshop tracta sobre el desenvolupament de fonts modulars. Es crearà un inventari de mòduls per a la creació de lletres. Els mòduls són les mol·lècules del projecte. Per aplicar els mòduls, es desenvoluparan eines per crear-los i reproduir-los. La intenció és tenir el control de tot el procés de producció (literalment) a les teves mans.

Manuel Krebs (1970, Berna, Suïssa) va estudiar disseny gràfic a l’Escola d’Arts Aplicades de Biel-Bienne. L’any 1999 funda amb Dimitri Bruni l’estudi de disseny gràfic Norm i l’any 2007 s’incorpora Ludovic Varone. Norm es focalitza en el disseny i la publicació de llibres i tipografies. El disseny de llibres inclou la investigació auto-comissionada dins del camp del disseny tipogràfic i gràfic, amb Norm: Introduction (2000) i Norm: The Things (2002) com a les més rellevants. 

Els seus encàrrecs inclouen nombroses col·laboracions amb museus (MoMA, Tate Modern, Louvre, Centre Pompidou, Triennale Milano, Kunsthaus Zurich, Museum für Gestaltung Zurich) i artistes (Fischli & Weiss, Simon Starling, Christian Marclay, Kelley Walker, Shirana Shahbazi).

Entre altres, ha dissenyat la tipografia ‘Simple’ per a l’aeroport de Colonia/Bonn, la tipografia corporativa dels rellotges Omega i Swatch; i els tipus de lletra ‘Replica’ i ‘Riforma’.