Notícies

New Realities 2030: estudiants de Grau dissenyen productes per a la nova realitat post-pandèmia

Data:
CH2.

Les crisis són també oportunitats per buscar noves direccions. L'assignatura 'Projectes III', de la Menció en Disseny de Producte del Grau en Disseny, és un exercici de ficció per exercitar-se a pensar com dissenyar en una crisi i entre les possibles crisis que la segueixin: dissenyar per a la nova normalitat postpandèmia el 2025 considerant que la crisi del canvi climàtic pugui fer-se sentir de manera més forta el 2030.

Professors: Massimo Menichinelli, Jordi Canudas i Juan Crespo, amb intervencions de Valeria Ustarez, Saúl Baeza i Toni Navarro.
 

Antonieta

Estudiants: Pau Puiggròs, Nacho Nerín , Marta Cervera

Antonieta.

La Covid i el canvi climàtic són dues realitats que han canviat el nostre món i la nostra manera de relacionar-nos amb aquest. A més, han augmentat notablement els residus a causa de l'increment de l'ús de material sanitari.

"Antonieta" és un maletí que té com a funció principal la desinfecció dels nostres dispositius electrònics: les noves eines de treball. Aquest busca ser un complement de moda per al dia el dia complint amb el seu compromís amb el medi ambient, ja que està fabricat a partir de materials sanitaris reciclats. Hemos basado su estilo en una aproximación futurista a cómo será la moda en cinco años, apostando por algo transgresor e interesante. 
 

CH2

Estudiants: Blanca Martinez, Maya Escofet, Alba Salcedo, Alícia Milà
 

CH2.

La major part dels plàstics s'empren en la fabricació d'envasos, és a dir, en productes d'un sol ús. En concret a Europa la demanda de plàstics per a envasos va ser de 39% el 2013, mentre que a Espanya va ascendir al 45% (Greenpeace). CH2 és un projecte que busca provocar una reacció crítica per part del consumidor i fer que aquest es replantegi i qüestioni fins a quin punt el consumisme i la individualització que envolten a l'humà són realment necessaris i com l'excés de tant materials com d'ofertes del mateix mercat fan al consumidor una vegada més un esclau de les seves noves necessitats.
 

Compact

Estudiants: Julen Beloki, Lola Lemke, Júlia Martinez

Compact.

"Compact" és un projecte que se situa en un futur escenari dominat per la hiperpersonalizació de les dietes. Sota la unió de la medicina i l'alimentació, els menjars tradicionals es comprimeixen en tres diferents càpsules comestibles, promovent l'estalvi d'aigua. Fabricat per biomaterials i en un nou sistema amable amb el medi ambient, Compact es posiciona sota el lema "one size does not fit at all".


eDrop

Estudiants: Maria Solans, Raquel Tinta, Ivan Torres

eDrop.

eDrop és un mètode de conscienciació per aconseguir un ús eficient de l'aigua en l'àmbit domèstic i contribuir al progrés d'un menor impacte del canvi climàtic en els pròxims anys.

El dispositiu s'instal·la de forma intuïtiva i senzilla en la reixa de desguàs de la pica de lavabo, dutxa o de la cuina. El dispositiu disposa d'un petit forat d'1 mm de diàmetre al mig, amb l'objectiu de mantenir l'aigua usada a la pica durant un període de temps, amb el propòsit de ser reutilitzada per a exercir altres funcions. L'objectiu és que l'usuari, en veure la pica plena, tingui consciència de l'aigua que ha generat duent a terme l'acció realitzada.


Möuthgym

Estudiants: Marta Reynés, Irene Morera, Núria Perea
 

Möuthgym.

Möuthgym és un kit d'instruments pensats per fer sentir les sensacions que ens proporciona l'acte de menjar i, al mateix temps, exercitar els nostres músculs bucals. Ens trobem en un escenari futur en què, a causa de la sobreexplotació i el canvi climàtic, tots els recursos naturals s'han exhaurit i, per aquesta raó, ens veiem obligats a menjar a través d'uns comprimits equivalents a un plat de menjar. Les nostres pròtesis estan pensades per retornar-nos les sensacions que teníem quan menjàvem i per exercitar la boca, ja que, si això es produís, el fet de no mastegar seria perjudicial per a la salut.
 

Re-Sense

Estudiants: Silvia Conde, Anna Gallés, Carla Farré, Daba Solsona

Re-Sense.

Re-Sense és un joc destinat a facilitar el desenvolupament emocional dels nens en una situació tan excepcional com la de la Covid-19. De manera molt senzilla i tenint en compte les particularitats de la situació, les 24 peces d'impressió 3D d'aquest joc ajudaran els més petits a desenvolupar l'expressivitat de les seves cares per a un millor aprenentatge emocional, social i afectiu.

Un dels factors més alarmants del creixement infantil en context pandèmic és el canvi que les mesures de seguretat causaran en l'aprenentatge emocional dels nens. Variacions tan simples com el fet de portar mascareta tindran un gran impacte en les interaccions i el desenvolupament de les facultats cognitives. La causa d'aquest impacte serà la neutralització de parts de la cara com la boca, part fonamental per a expressar les emocions, com a estímul per al sistema neuronal empàtic, conegut com les neurones de l'empatia. Aquestes connexions tenen especial importància en l'etapa de la infància, ja que és el moment en què desenvolupem la referència social i la nostra capacitat d'utilitzar i reconèixer expressions emocionals.
 

SK-016

Estudiants: Sergi Peguera, Arnau Jalón, Oriol Barlan

SK-016.

Els humans hem perdut la capacitat de protegir-nos de l'entorn únicament amb la nostra pell. D'acord amb la Conferència de l'ONU sobre Comerç i Desenvolupament, l'actual consum massiu fa que la indústria de la moda sigui la segona més contaminant i demandant d'aigua del món. A més de generar al voltant del 20% de les aigües residuals de la planeta, alliberant anualment mig milió de microfibres a l'oceà, el 73% del tèxtil acaba incinerat o en un abocador, amb el problema de gestió de residus que això suposa.

SK-016 planteja una nova manera de confeccionar peces, imaginant un futur corrent de DIY Fashion, utilitzant un material de fàcil degradabilitat, fabricació i 100% vegetal que permet crear una infinitat de patrons que juguin amb tonalitats i transparències. Mitjançant l'aplicació de calor per unir els fragments, vam crear la nostra segona pell.
 

Vido

Estudiants: Jordi Botey, Gaia Carante, Meg Martorell, Pablo Comas
 

Vido.

En els últims anys ha crescut exponencialment l'ús de les videotrucades per treballar. És per això, que, en el món del futur, la individualització de la societat ha sucumbit a la necessitat d'estar en contacte amb el treball en tot moment. És per això que el món del disseny es planteja nous reptes, entre ells, un nou plantejament davant d'aquesta nova unió entre treball i vida, sense límits entre un i altre.

Vido és un producte portàtil pensat perquè, en qualsevol lloc, l'usuari es pugui aïllar de l'entorn i atendre una videotrucada de treball. Actua com a suport mòbil alhora que estableix un espai individual, aïllant acústicament a l'usuari de l'exterior.

Utilitzem cookies pròpies i de tercer per millorar la teva experiència.

Si continues navegant, considerem que acceptes la nostra

política de cookies