Màster Beyond Product (s)

Les circumstàncies socials, econòmiques i ambientals actuals exigeixen una reflexió profunda sobre els productes que fem servir, com els fem servir i per què. Una profunda re-avaluació de les matèries primeres, processos i tecnologies, logística o fins i tot de la seva finalitat és ara, més que mai, necessària.

Sol·licita informació

Les circumstàncies socials, econòmiques i ambientals actuals exigeixen una reflexió profunda sobre els productes que fem servir, com els fem servir i per què. Una profunda re-avaluació de les matèries primeres, processos i tecnologies, logística o fins i tot de la seva finalitat és ara, més que mai, necessària.

Titulació

Master’s Degree Beyond Product (s)
Títol propi UVic-UCC.

Direcció

Luis Eslava
Jordi Canudas

Crèdits ECTS

60

Idioma

Anglès

Durada

Setembre a juliol

Preu

12.500 €
(+450€ preinscripció)
Finançament i beques

 

Requisits d'accés i d’admissió

Títol universitari oficial o equivalent en disseny, enginyeria, arquitectura o art.
Més informació

 

El Màster Beyond Product (s) proposa una nova manera d’entendre el concepte de producte. Qüestionant la pròpia professió i desafiaràs els processos establerts, desenvoluparàs la teva metodologia de projecte per a millorar la idea de “producte” i començaràs a construir-te un perfil professional coherent amb aquesta direcció.

El Màster a Beyond Product (s) està dirigit a professionals del disseny, creatius i creatives de qualsevol àmbit, amb sensibilitat i coneixement de disseny de producte; inconformistes que entenen la necessitat de repensar i explorar les possibilitats de la disciplina més enllà del que ja està establert.

Qüestionarem, mapejarem i explorarem els productes a través de tres perspectives diferents:

Crítica

Disseny especulatiu, art i disseny, antropologia, sociologia.

Indústria manufacturera

Artesania i indústria, noves tecnologies, disseny i fabricació.

Ambiental

Context, sostenibilitat, materials.

I a través d'elles fomentarem:

  • El desenvolupament d'un esperit crític i el tractament dels problemes de disseny en el context social.
  • Les noves eines específiques que requereix cada camp de treball.
  • Una metodologia de treball identificable.
  • Perspectives d'altres disciplines (disseny gràfic, disseny de producte, disseny industrial, enginyeria...) a aquesta metodologia de treball.
  • El treball en equip amb professionals internacionals de diferents àmbits.

Treballaràs per transformar la teva pràctica més enllà de qüestionar, provocar i desafiar la norma cultural, social, econòmica, tecnològica o material establerta. El curs acadèmic es dividirà en tres seccions:

Perd-te

Tallers disruptius d'una setmana de durada per perdre's, ressentir-se i enderrocar els nostres fonaments de disseny establerts, desenvolupar diverses experiències i perspectives i ajudar-te a qüestionar la teva pràctica de disseny.

Troba't

Sessions intensives de tutoria en què definiràs un briefing per al teu projecte final i el formalitzaràs en una exposició WIP a mitjans de febrer. Després de determinar els teus camps de treball, exposaràs els teus pensaments i idees i definiràs el briefing per a fer front a l'última part del Master Beyond Product (s).

Defineix-te

Definiràs els teus projectes personals de cara a la presentació de la Mostra Final, participant a les sessions setmanals de tutoria i a les càpsules d'eines setmanals. Comptaràs amb eines específiques del projecte i comunicatives per desenvolupar-ne la metodologia.

Els projectes finals reflectiran tot allò hauràs desaprès i re-après i els passos que has seguit per abordar el concepte de producte a la teva manera particular.

L'itinerari proposa:

  • Qüestionar els coneixements preestablerts per poder abordar paradigmes de disseny trencadors.
  • A l'hora de desenvolupar productes innovadors, conèixer i comprendre el context socioeconòmic i cultural actual.
  • Entendre el disseny de producte com una actitud, una eina transformadora que impacta en el context actual i futur.
  • Investigar en àrees d’interès personal per definir les bases d’un projecte personal.
  • Estudiar i comprendre diferents metodologies i sistemes d’altres disciplines i camps que poden intervenir en un procés de disseny transversal.
  • Aprendre a dissenyar i desenvolupar projectes en escenaris ficticis o futurs per desenvolupar una metodologia crítica i analítica.
  • Gestionar i plasmar eficaçment els resultats del procés creatiu i traduir-los en una sòlida objectivació i conceptualització.

Directors:

Luis Eslava
Fundador (Luis Eslava Studio) i coordinador de l'Àrea de Producte del Grau en Disseny (Elisava)

Jordi Canudas
Director (Jordi Canudas Studio) i membre (Okay Studio). Professor del Grau en Disseny (Elisava).

Professors:

  • Lucas Muñoz, Fundador (eStudio enPieza! i Lucas Muñoz Studio).
  • Julia Lohmann, Professora de Disseny Contemporani (Universitat d'Aalto), Directora (Julia Lohmann Design Studio).
  • Guillermo Santomà, Fundador (Guillermo Santomà Studio).
  • Raquel Quevedo, Directora Creativa (Raquel Quevedo Studio).
  • Troika London (Eva Rucki, Conny Freyer, Sebastien Noel).
  • Lolo&Sosaku, Estudi de Disseny i Art.
  • Raw Edges, Estudi de disseny especialitzat en instal·lacions artístiques.
  • Martino Gamper, Dissenyador de producte i interiors i Fundador (Martino Gamper Studio), Codirector (Editorial Dent-de-Leon).
  • Marc Morro, Dissenyador de Producte (Marc Morro Studio).
  • Júlia Esqué, Dissenyadora de Producte (Júlia Esqué Studio).
  • Tomás Alonso, Fundador (Tomás Alonso Studio).
  • El Último Grito, Estudi de Disseny i Art.
  • Laura Benítez, Investigadora (Ars Electronica i Centre de documentació del MACBA).
  • Darryl Matthews, Vicepresident (Nike Catalyst Footwear Design).

Utilitzem cookies pròpies i de tercer per millorar la teva experiència.

Si continues navegant, considerem que acceptes la nostra

política de cookies