Grau en Disseny i Innovació

El Grau en Disseny i Innovació posa a la teva disposició totes les eines, coneixements i recursos necessaris perquè desenvolupis al màxim les teves capacitats i aprenguis a utilitzar el disseny com a eina de reflexió i posicionament personal.

Sol·licita informació

El Grau en Disseny i Innovació posa a la teva disposició totes les eines, coneixements i recursos necessaris perquè desenvolupis al màxim les teves capacitats i aprenguis a utilitzar el disseny com a eina de reflexió i posicionament personal.

Branca de coneixement

Arts i Humanitats

Titulació

Graduat/da en Disseny i Innovació, títol homologat expedit per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Títol verificat per AQU Catalunya.

Mencions

Disseny Gràfic
Disseny de Productes
Disseny d'Espais
Disseny d'Experiències Interactives

Durada

4 anys

Horari

Curs 1 i 2 – de 9h a 14:30h
Curs 3 i 4 – matí o tarda (segons optatives)

Data d'inici

Setembre

Idioma

Català / Castellà
Algunes assignatures en anglès

Places de nou accés

175

Crèdits

240 ECTS
(60 ECTS per curs acadèmic)

Preu

166 €/ECTS
Finançament i beques

Nota de tall

5

A Elisava volem formar dissenyadors i dissenyadores amb un perfil creatiu, amb pensament crític, amb una visió exploratòria del món, capaços de qüestionar i dialogar transversalment amb altres agents de l’entorn social, productiu, científic o cultural. Volem també que tinguin una gran capacitat de decisió i influència en el plantejament d’estratègies per a generar, desenvolupar i implementar nous elements de comunicació, serveis, productes o entorns per a la societat. 

Estudiar disseny a Barcelona

Creiem en el “fer” com a motor per al canvi i la innovació. Per això, el nostre model educatiu es basa en el treball per projectes, on totes les disciplines coexisteixen i es combinen per a obtenir els resultats més originals i disruptius possibles. En el Grau en Disseny i Innovació d'Elisava aprendràs a generar idees i superar reptes que conformin nous paradigmes i realitats. Pensem en l'Escola com un hub de connexions i, per això, fomentem i reforcem les relacions amb el teixit empresarial i institucional, els i les professionals del disseny i l'enginyeria i els nostres exalumnes. Així, tindràs al teu abast una xarxa de contactes nacionals i internacionals de primera línia ja sigui per a realitzar pràctiques, participar en projectes o anar-te d'Erasmus.


Ets dels que es passen el dia dibuixant en els marges dels tovallons? T'interessa l'anàlisi del color, la llum i la forma? T'agrada repensar espais i les seves funcionalitats? El Grau en Disseny i Innovació d'Elisava està fet a la teva mida.

Objectius del Grau en Disseny i Innovació

El Grau en Disseny i Innovació posa a la teva disposició totes les eines perquè et converteixis en un dissenyador o dissenyadora capaç de resoldre problemes i satisfer les necessitats en la relació de l'individu amb el seu entorn, així com d'usar el disseny com a eina de reflexió i posicionament personal. 

Perfil d'ingrés recomanat

Vols estudiar disseny? Si vols accedir a aquest grau, és important que tinguis una gran curiositat intel·lectual i un interès per la comprensió de la complexitat del món. També tenim en compte les actituds personals relacionades amb les capacitats de representació, anàlisi, síntesi i comunicació, i creiem imprescindible posseir habilitats tècnico-artístiques, així com predisposició i ganes de treballar en equip. Les disciplines que més encaixen amb tu són les de lletres? Valorem l'interès per les belles arts, les humanitats i les ciències socials, així com la creativitat, la imaginació, la innovació i l'interès per l'aprenentatge continu. Si t'hi sents identificat, ja només et falta tenir un bon domini de la teva llengua pròpia i una bona base en una llengua estrangera.

Al finalitzar el Grau en Disseny i Innovació disposaràs dels coneixements i competències necessaris per a desenvolupar la teva activitat laboral en una gran varietat de sectors i participar en totes les fases del procés de disseny: 

  • Defineix el teu posicionament personal del disseny a partir d’una visió social, mediambiental, política, ètica i estètica. 
  • Dissenya escenaris per anticipar les necessitats del futur.
  • Dialoga amb professionals d’altres àmbits (tècnics, artístics, científics...), gestionant coneixements propis d’altres disciplines de forma resolutiva. 
  • Experimenta amb materials, processos i tècniques per aportar valor al projecte de disseny. 
  • Desenvolupa projectes de disseny en diferents àmbits laborals, per compte propi o en qualsevol model empresarial o institucional. 
  • Comunica de manera efectiva en cadascuna de les fases del projecte de disseny. 
  • Aplica el coneixement dels diferents àmbits del disseny adaptats a l’evolució i a les necessitats del context professional.

Disseny de Producte 

Si curses aquesta especialitat del Grau en Disseny i Innovació obtindràs un ampli coneixement en el disseny de producte i/o disseny industrial. Aprofundirás en camps com el disseny de mobiliari, d'il·luminació, d'automoció, de packaging i d'objectes i accessoris. També en el disseny de productes, sistemes i serveis.

Disseny Gràfic 

Aquesta especialitat del Grau en Disseny i Innovació et formarà com a professional competent i et permetrà adquirir els coneixements i l'experiència necessaris en el camp de el disseny gràfic i la comunicació visual. Podràs aprofundir en àrees com la direcció d'art, la imatge corporativa, el disseny editorial, el disseny web i d'aplicacions, el disseny de dades i informació, el packaging, la il·lustració, la tipografia o la senyalètica.

Disseny d'Experiències Interactives

Tria aquesta especialitat del Grau en Disseny i Innovació si vols convertir-te en un expert/a en el disseny d'interacció i experiències interactives (disseny web, disseny audiovisual, disseny multimèdia, disseny d'experiència d'usuari, disseny d'interfícies digitals, disseny de producte i entorns interactius).

Disseny d'Espai 

Aquesta és l'especialitat del Grau en Disseny i Innovació que has de triar si vols convertir-se en un o una professional expert/a i competent en el disseny d'espais interiors -habitatges, bars, restaurants-, però també en disseny d'estands, exposicions, intervencions en l'espai públic, escenografies d'esdeveniments i espectacles, muntatges efímers o disseny d'aparadors.

Grado Diseño Producto
Grado Diseño Gráfico
Grado Diseño Experiencias Interactivas
Grado Diseño Espacio

Hauràs de triar la teva menció del Grau en Disseny i Innovació abans de començar el segon any. Durant el tercer curs podràs aprofundir en la disciplina que hagis escollit o bé crear un perfil més polivalent cursant assignatures d'altres mencions.

En acabar el Grau en Disseny i Innovació tindràs els coneixements i capacitats necessaris per a desenvolupar la teva activitat laboral en un ampli ventall de sectors i àmbits, participant en totes les fases del procés de disseny:

  • Disseny d'espais (espais interiors – bars, restaurants, habitatges... –, disseny d'estands, exposicions, intervencions en espai públic, escenografia, muntatges efímers, escaparatisme).
  • Disseny de producte i/o disseny industrial (mobiliari, il·luminació, automoció, embalatge, objectes i accessoris, productes, sistemes i serveis).
  • Disseny gràfic i comunicació visual (direcció d'art, imatge corporativa, disseny editorial, disseny web, disseny d'aplicacions, disseny d'informació, embalatge, il·lustració, tipografia, senyalística).
  • Disseny d'experiències interactives i interacció (disseny web, disseny audiovisual, multimèdia, experiència d'usuari, disseny d'interfícies digitals, disseny de producte i entorns interactius).
  • Educació i recerca en disseny (crítica, recerca, desenvolupament teòric i pedagògic del disseny).

El 90% de l'alumnat troba treball en els mesos consecutius a la finalització del Grau. A més, gairebé el 80% repetiria Grau*. *Font: estudis.aqu.cat/dades/web/inici

Alguns exalumnes del Grau en Disseny que potser coneguis:

La col·laboració amb el sector empresarial i institucional forma part del dia a dia de l'Escola. És per això que, durant els quatre anys del Grau en Disseny i Innovació, tindràs la possibilitat de participar en projectes acadèmics, workshops i altres activitats realitzades en col·laboració amb empreses i institucions com Hard Rock Cafè, Sony, Swarovski, HP, Desigual, Danone, SEAT, Santa & Cole, Sónar, Mira, MACBA, Fundació Arrels, Desis Network o el Victoria & Albert Museum. A més, a partir del 3er curs (o quan tinguis 120 crèdits superats), tindràs la possibilitat de cursar pràctiques curriculars i/o extracurriculars en empreses de primera línia perquè puguis incorporar-te al món laboral amb totes els coneixements i recursos necessaris.

A Elisava creiem que l'intercanvi i la mobilitat d'estudiants i professors enriqueixen la formació universitària i, per això, potenciem les relacions internacionals de l'Escola amb altres centres educatius, universitats i centres de recerca de tot el món. Actualment, tenim convenis amb més de 70 de les universitats més reconegudes i influents del món del disseny i l'enginyeria a nivell mundial.


Grau en Disseny i Innovació (UVic-UCC, a partir del curs 2021-22)*


El Grau en Disseny i Innovació es desenvolupa en quatre anys. El primer curs està format per assignatures de formació bàsica on s'introdueixen les diferents disciplines del disseny i on descobriràs les eines d'expressió i comunicació que conformaran el teu llenguatge propi.

Al segon curs hauràs de triar la menció de la qual et voldràs especialitzar. Durant aquest any, adquiriràs les eines, coneixeràs els materials i integraràs les tècniques pròpies de la teva especialitat, així com les metodologies de disseny aplicades en projectes.

A tercer curs, podràs continuar aprofundint en la menció escollida o bé desenvolupar un perfil més global cursant assignatures d'altres mencions. També en aquest curs, podràs participar en projectes transversals, realitzar pràctiques curriculars o cursar un semestre a una universitat estrangera a través del programa Erasmus.

A l'últim curs, hauràs de desenvolupar dos projectes globals de caràcter multidisciplinari a més del Treball Fi de Grau (TFG) on demostraràs el teu posicionament personal davant el disseny a través d'un projecte que integri i demostri totes les competències que hauràs adquirit al llarg del Grau en Disseny i Innovació.

Segell de qualitat

Curs 1

Semestre 1 

Descobrir
Els llenguatges de representació i d'expressió com a eina primordial d’anàlisi i de comunicació en el camp del disseny. Introducció a les eines i conceptes de forma, volum, color, imatge i matèria. 

Fonaments del Disseny de Productes
Introducció als processos i llenguatges propis de la menció de Disseny de Productes des del coneixement i desenvolupament dels seus codis propis. Ús dels elements bàsics i comuns que fonamenten els principis del disseny. 

Fonaments del Disseny d’Espais
Introducció als processos i llenguatges propis de la menció de Disseny d'Espai des del coneixement i desenvolupament dels seus codis propis. Ús dels elements bàsics i comuns que fonamenten els principis del disseny.

Processos de Disseny
Introducció al procés projectual del disseny des dels mètodes i els processos com a eines per investigar, idear, desenvolupar, i solucionar un projecte de disseny. 

Introducció al Disseny
Introducció al món del disseny  amb tota la seva complexitat estètica, funcional, tècnica i cultural. Primera comprensió del context actual per adquirir una mirada personal, a partir de conceptes de disseny.
 

Semestre 2 

Construir
Els codis tècnics i elements visuals que utilitza el llenguatge del disseny per comunicar-se segons els esquemes normalitzats. El dibuix analític i descriptiu incorporant el manipulat de materials, a fi de dur el pla a la tercera dimensió. Identificar i desenvolupar un llenguatge propi. 

Fonaments del Disseny Gràfic
Introducció als processos i llenguatges propis de la menció de Disseny Gràfic des del coneixement i desenvolupament dels seus codis propis. Ús dels elements bàsics i comuns que fonamenten els principis del disseny. 

Fonaments del Disseny d’Experiències Interactives
Introducció als processos i llenguatges propis de la menció de Disseny d'Experiències Interactives des del coneixement i desenvolupament dels seus codis propis. Ús dels elements bàsics i comuns que fonamenten els principis del disseny.

Introducció al Projecte Transversal
Desenvolupament d’un projecte transversal a totes les mencions, aplicant els mètodes i els processos pertinents a les diferents fases del disseny. Incorporar la metodologia del projecte transversal al procés de disseny propi de cada alumne. 

Històries del Disseny
Conèixer dissenys significatius que han canviat la historia del disseny i les nostres maneres de viure i estar al món. Aprendre a articular discursos crítics, tenint en compte el seu context històric (art, cultura, societat, etc.) per entendre millor el present i plantejar un projecte de futur. Estudiar la vinculació del disseny amb les principals corrents artístiques i filosòfiques.

Curs 2 - Disseny de Productes

Semestre 3

Context i Usuari
 
Aproximació sociològica al disseny, aprenentatge de metodologies d'anàlisi, eines etnogràfiques per a l'observació a l'àmbit urbà i encaix ètic-polític dels processos de disseny.

Taller I. Materials i Processos Artesanals
Aprenentatge dels processos i materials primigenis i artesanals. Primeres indústries. Exercicis teoricopràctics per conèixer i experimentar amb processos i materialitats. 

Comunicació I. Dibuix i Representació de Productes 
Aprenentatge de les eines de comunicació bàsiques. Descodificar una idea: Des de la projecció mental fins a la visió tridimensional d’allò que s'ha projectat. Des del dibuix en paper fins a la representació en 3D amb eines informàtiques. 

Projecte I. Disseny de Productes
De la mà a l'humà. Conceptualització, disseny i construcció fent ús dels coneixements de processos i materials. Es desenvolupen dos projectes (set d'esmorzar construït amb fang i fusta, i disseny de mobiliari per a la llar).

Art i Disseny de Productes Contemporanis
Investigació dels referents històrics del disseny de producte. Anàlisi de peces de referència en el disseny de producte, com i per què es van convertir en referents. Anàlisi del context econòmic polític i social per entendre la tendència evolutiva del disseny de productes contemporanis. 


Semestre 4

Disseny i Tecnologia 
Reflexió crítica sobre la tecnologia a partir de la lectura de textos i l'estudi de casos. Principals línies de pensament sobre tecnologia, ciència i epistemologia en relació a quatre eixos: naturalesa-cultura, perspectives feministes, ubicació post-colonial i teories mediambientalistes. 

Nous Models Socials i Econòmics 
Conceptes bàsics de l’economia global: economia de mercat; sistemes tradicional-artesanals versus sistema capitalista; oferta i demanda i liberalisme econòmic; marxisme i economies planificades; implicacions ètiques i socials dels models i sistemes; economia i desenvolupament sostenible. Models productius i econòmics: anàlisi de condicionants geopolítics. Models de consum a partir de l'estudi concret de casos globals: des del rastreig de les matèries primeres, fins a la venda al mercat, passant per la localització dels centres de producció. 

Taller II. Processos Industrials i Fabricació Digital
Aprenentatge a través d'exercicis teòric-pràctics per conèixer i experimentar nous processos i materials industrials, tecnologies de fabricació digital i nous materials. 

Comunicació II. Fotografia de Producte i Direcció d'Art
Aprenentatge de les eines de comunicació per expressar una idea. Posicionament estètic. Eines creatives per comunicar projectes mitjançant la fotografia i la direcció d’art. 

Projecte II. Disseny de Productes
De l'humà a la màquina. Aproximació al disseny de producte especulatiu i tecnològic. Metodologies projectuals específiques per dissenyar propostes prospectives. Noves Realitats: Repensar els escenaris Post-COVID 2025 i Escalfament Global 2030. Tecnologia i benestar: Disseny de productes a través del monitoratge de dades de salut, per millorar la vida de les persones.

Curs 2 - Disseny Gràfic

Semestre 3

Context i Usuari
 
Aproximació sociològica al disseny, aprenentatge de metodologies d'anàlisi, eines etnogràfiques per a l'observació a l'àmbit urbà i encaix ètic-polític dels processos de disseny.

Taller I. Tipografia i Processos Tècnics 
Estudi i pràctica de la tècnica tipogràfica, dibuix de la lletra, jerarquització de la informació, anàlisi de l’experiència de lectura, pertinència de l’ús de les fonts tipogràfiques. Establiment dels principis i el marc teòric de la producció gràfica. 

Comunicació I. Formats 
Pràctica dels formats comunicatius del disseny gràfic per dominar els llenguatges visuals i desenvolupar capacitats representatives mitjançant un projecte tipogràfic i un altre d'il·lustració. 

Projecte I. Disseny Gràfic
Aprenentatge i desenvolupament de les metodologies projectuals del disseny gràfic. Desenvolupament de 5 tipologies de projectes (coberta de llibre, portada de disc, revista, etiqueta, cartell o bossa tote bag), plantejant diferents escenaris on intervenen requisits específics per a usuaris, formats i tècniques d'impressió. 

Art i Disseny Gràfic Contemporanis
Investigació dels referents històrics del disseny gràfic. Anàlisi de les causes i els efectes produïts pels canvis socials, econòmics i polítics a la comunicació de masses. Estudi de l'evolució de les tècniques desenvolupades per la indústria gràfica i les seves repercussions als missatges. 

Semestre 4

Disseny i Tecnologia 
Reflexió crítica sobre la tecnologia a partir de la lectura de textos i l'estudi de casos. Principals línies de pensament sobre tecnologia, ciència i epistemologia en relació a quatre eixos: naturalesa-cultura, perspectives feministes, ubicació post-colonial i teories mediambientalistes. 

Nous Models Socials i Econòmics 
Conceptes bàsics de l’economia global: economia de mercat; sistemes tradicional-artesanals versus sistema capitalista; oferta i demanda i liberalisme econòmic; marxisme i economies planificades; implicacions ètiques i socials dels models i sistemes; economia i desenvolupament sostenible. Models productius i econòmics: anàlisi de condicionants geopolítics. Models de consum a partir de l'estudi concret de casos globals: des del rastreig de les matèries primeres, fins a la venda al mercat, passant per la localització dels centres de producció. 

Taller II. Composició Tipogràfica i Materials 
Composició avançada de textos, control de kerning, tracking i P&J, disseny i ús de retícules complexes i disseny de fonts tipogràfiques. Coneixement i reconeixement dels materials, suports per a la producció gràfica i la seva relació amb els sistemes productius. 

Comunicació II. Estratègies
Exploració de formats comunicatius del disseny gràfic: direcció d'art fotogràfica i direcció d'art audiovisual.

Projecte II. Disseny Gràfic
Aprenentatge de l'estructura de les fases d'un projecte: des de la investigació i l'anàlisi d'un encàrrec específic, a l'estudi dels sistemes gràfics, l'aplicació en diferents suports i, finalment, la fase de normativització i producció. 

Curs 2 - Disseny d'Experièncias Interactives

Semestre 3

Context i Usuari
 
Aproximació sociològica al disseny, aprenentatge de metodologies d'anàlisi, eines etnogràfiques per a l'observació a l'àmbit urbà i encaix ètic-polític dels processos de disseny.

Taller I. Codi Creatiu
Aprenentatge bàsic de programació creativa des de diversos llenguatges de programació com Processing i Python o l'ús d'algorismes per a l'escriptura de programes basats en codi capaços de produir resultats visuals generatius. 

Comunicació I. Narratives Audiovisuals 
Aprenentatge de les tècniques bàsiques per a la creació de relats audiovisuals. Del storytelling al storyboard. Apropament bàsic a la direcció d'art, des del bodegó analògic al digital. 

Projecte I. Disseny d'Experiències Interactives
Reflexió crítica sobre el comportament digital, les tecnologies i l'ús de les xarxes socials amb l'objectiu de desenvolupar un projecte sobre l'impacte d'aquestes en l'àmbit personal i social. 

Art i Disseny d'Experiències Interactives Contemporànies
Investigació dels referents del disseny d'experiències interactives. Anàlisi i exploració de les causes i els efectes produïts pels gestos, comportaments, hàbits, emocions i afectes que produeixen els entorns digitals a la nostra vida personal i col·lectiva. 

Semestre 4

Disseny i Tecnologia 
Reflexió crítica sobre la tecnologia a partir de la lectura de textos i l'estudi de casos. Principals línies de pensament sobre tecnologia, ciència i epistemologia en relació a quatre eixos: naturalesa-cultura, perspectives feministes, ubicació post-colonial i teories mediambientalistes. 

Nous Models Socials i Econòmics 
Conceptes bàsics de l’economia global: economia de mercat; sistemes tradicional-artesanals versus sistema capitalista; oferta i demanda i liberalisme econòmic; marxisme i economies planificades; implicacions ètiques i socials dels models i sistemes; economia i desenvolupament sostenible. Models productius i econòmics: anàlisi de condicionants geopolítics. Models de consum a partir de l'estudi concret de casos globals: des del rastreig de les matèries primeres, fins a la venda al mercat, passant per la localització dels centres de producció. 

Taller II. Disseny d'Interfícies Tangibles 
Conceptualització, disseny i construcció d'un prototip que, des dels diferents components, permet adquirir coneixements al voltant de la programació creativa amb Arduino, circuits electrònics, i la fabricació d'objectes interactius per posar en relació el món físic amb el món digital. 

Comunicació II. Entorns Interactius 
Creació de peces audiovisuals per comunicar un projecte d'experiències interactives, tenint en compte la direcció d’art, per reflectir la càrrega estètica dels relats en relació als conceptes a comunicar. 

Projecte II. Disseny d'Experiències Interactives
Revisió de conceptes i perspectives teòriques i recorregut per projectes interactius en l’àmbit del disseny, les arts digitals i les arts electròniques. Ideació i construcció d’una interfície física que respongui a possibles escenaris futurs.

Curs 2 - Disseny d'Espais

Semestre 3

Context i Usuari
 
Aproximació sociològica al disseny, aprenentatge de metodologies d'anàlisi, eines etnogràfiques per a l'observació a l'àmbit urbà i encaix ètic-polític dels processos de disseny.

Taller I. Materials i Components Constructius
Experimentació amb les diferents famílies de materials a través de models físics, estudi dels components constructius, des de l'estudi teòric fins a la seva implementació al projecte. 

Comunicació I. Representació de l'Espai 
Tècniques de representació de l'espai a través del dibuix analògic i digital i la materialització tridimensional del model físic. Des del croquis i la maqueta conceptual fins als plànols i la maqueta a escala. 

Projecte I. Disseny d'Espais
Procés d'anàlisi i síntesi per crear 3 projectes de disseny d'espais (aproximació al concepte i espai de l'individu amb un únic material, projecte d'espai per a ús col·lectiu i projecte d'espais de vida compartits més complexos de diversos nivells). 

Art i Disseny d'Espais Contemporanis 
Investigació i anàlisi dels referents de la cultura del projecte d'espai. Exercicis pràctics d'interpretació i comprensió de referents del disseny d'espais. Taller de cinema per aprendre a mirar i narrar l'espai, a través de la fotografia, el muntatge, el so i la direcció d’un curt cinematogràfic. 


Semestre 4

Disseny i Tecnologia 
Reflexió crítica sobre la tecnologia a partir de la lectura de textos i l'estudi de casos. Principals línies de pensament sobre tecnologia, ciència i epistemologia en relació a quatre eixos: naturalesa-cultura, perspectives feministes, ubicació post-colonial i teories mediambientalistes. 

Nous Models Socials i Econòmics 
Conceptes bàsics de l’economia global: economia de mercat; sistemes tradicional-artesanals versus sistema capitalista; oferta i demanda i liberalisme econòmic; marxisme i economies planificades; implicacions ètiques i socials dels models i sistemes; economia i desenvolupament sostenible. Models productius i econòmics: anàlisi de condicionants geopolítics. Models de consum a partir de l'estudi concret de casos globals: des del rastreig de les matèries primeres, fins a la venda al mercat, passant per la localització dels centres de producció. 

Taller II. Detalls i Sistemes Constructius 
Taller per aprendre detalls i sistemes constructius, i per dur a terme el control de la sostenibilitat d'un projecte (impacte mediambiental i de benestar en el context d'espai). 

Comunicació II. Narratives de l'Espai 
Conèixer les diferents maneres de comunicar un projecte d'espai: els valors, els aspectes formals i el posicionament estratègic. La memòria, les imatges de síntesi (maquetació 3D i renderitzat) i el vídeo. 

Projecte II. Disseny d'Espais
Desenvolupament de metodologies que permeten definir el projecte d'espais d'ús públic en les diferents fases, des de les relacions amb el lloc a nivell físic, cultural i social, a la distribució dels espais i dels detalls constructius. 

Curs 3

Semestre 5 

Experimentació Material 
Experimentació material per fomentar processos de disseny creatius. Metodologies emergents per a l'exploració de materials, tecnologies i processos, des de l'artesania, la indústria o la fabricació digital fins a la conceptualització de propostes. 

Identitat Personal 
Exploració personal d'interessos i inquietuds per formular un projecte des del seu inici, amb l'objectiu de fer una investigació personal i elaborar una identitat pròpia aplicada al portfoli. 

Projecte Personal 
Desenvolupament de projectes propis des de la formulació inicial fins al resultat final. Introducció a tècniques de definició d’una proposta de projecte, contemplant la identitat personal i l'àrea d'impacte de la proposta. 

Teories Crítiques 
La teoria és projecte i tot projecte també és teoria. Reflexió sobre la necessitat de comprendre la tecnologia per aprendre o recuperar aquelles altres tecnologies que, per llunyanes en el temps o per ser alienes a la tradició occidental, han estat massa temps menyspreades. 

Semestre 6 

Experimentació Visual 
Espai d'experimentació visual mitjançant formats, tècniques, materials i suports, tant per a la creació d'un llenguatge personal en el procés de disseny com per a la comunicació de projectes de manera innovadora. 

Crossover Project 
Desenvolupament de projectes transversals: treball amb equips amb diverses especialitats del disseny i interpretació de coneixement de diferents camps. Estratègies de comunicació fent ús de diferents mitjans. 

Projecte Context 
Disseny de projectes amb empreses i institucions per aprofundir en un àmbit professional del disseny. Mètodes i eines per a la presa de decisions i gestió del temps. 

Curs 4

Semestre 7  

Projecte Transversal 
Projectes amb equips multidisciplinaris per abordar reptes complexos, col·laborant amb agents del context per dissenyar futurs possibles. 

Investigació i Disseny 
Inici de la investigació del Treball Fi de Grau, exploració de les capacitats i interessos propis i de les tendències actuals i futures per definir una proposta de projecte final. 

New Trends 
Mètodes experimentals per investigar el passat, analitzar el present i projectar el futur: disseny especulatiu, impacte sociològic, dinàmiques i tendències. Detecció d'indicadors, weak signals, oportunitats, escala, recursos, escenaris. 

Design Management 
Panoràmica dels estudis i departaments de disseny: tipologies empresarials, perfils i rols professionals. Models d'organització d'equips: organigrama i models flexibles, treball de camp, entrevistes a estudis o departaments de disseny. 

Semestre 8  

Pràctiques externes 
Pràctiques en empreses i institucions fent tasques pròpies del disseny a través del treball en equip, mentre s'adquireix experiència a l'entorn laboral.

Treball Fi de Grau 
Desenvolupament del Treball Fi de Grau que parteix d'una proposta pròpia o de col·laboració amb institucions, empreses o centres de recerca. El treball haurà de tenir una fonamentació teòrica, una metodologia de recerca i una exposició final. 

Comunication and Academic Writing 
Eines i estratègies de comunicació visual, oral i escrita d'un projecte dirigides a la comunitat científica i la societat en general. 

Dr. Albert Fuster
Albert Fuster

Dr. Albert Fuster

Director Acadèmic
Dra. Danae Esparza
danae_esparza

Dra. Danae Esparza

Cap d'Estudis
Dra. Daria De Seta
daria_deseta

Dra. Daria De Seta

Coordinadora de l'Àrea d'Espai
Luis Eslava
Luis Eslava

Luis Eslava

Coordinador de l'Àrea de Producte
Raúl Goñi
Raúl Goñi

Raúl Goñi

Coordinador de l'Àrea d'Experiències Interactives
Dr. Francesc Ribot
francesc_ribot

Dr. Francesc Ribot

Coordinador de l’Àrea de Disseny Gràfic
Mariana Eidler
Mariana Eidler

Mariana Eidler

Directora de Study Abroad i del Food Design Lab
Salvador Fàbregas
salva_fabregas

Salvador Fàbregas

Coordinador de l'Àrea Eines, Materials i Tècniques
Dr. Ramon Faura
Ramon Faura

Dr. Ramon Faura

Coordinador de l'Àrea de Ciències Socials i Experimentals
Cristina Taverner
Cristina Taverner

Cristina Taverner

Àrea Relacions Acadèmia – Empreses
Professora de l'Àrea de Disseny de Producte
Dr. Paolo Sustersic
Dr. Paolo Sustersic

Dr. Paolo Sustersic

Professor de l'Àrea de Context
Professor de l'Àrea de Disseny d'Espai
Dr. Juan Jesús Arrausi
juan_arrusi

Dr. Juan Jesús Arrausi

Coordinador de l'Àrea Pedagògica
Laura Quesada
laura_quesada

Laura Quesada

Professora de l'Àrea d'Eines, Materials i Tècniques
Dr. Roger Paez
roger_paez

Dr. Roger Paez

Professor de l'Àrea de Disseny d'Espai
Tona Monjo
tona_monjo

Tona Monjo

Professora del Grau en Disseny
Joaquim Matutano
MATUTANO

Joaquim Matutano

Professor de l'Àrea de Disseny d'Espai
Ramón García
ramon_garcia

Ramón García

Professor de l'Àrea de Disseny d'Espai
Dr. Romualdo Gondomar
romualdo_gondomar

Dr. Romualdo Gondomar

Professor de l'Àrea d'Eines, Materials i Tècniques
Professor de l'Àrea de Disseny de Producte
Dr. Rafael Pozo
rafael-pozo-ok.png

Dr. Rafael Pozo

Professor del l'Àrea de Disseny Gràfic
Dr. Toni Llàcer
toni_llacer

Dr. Toni Llàcer

Professor de l'Àrea de Context
Dr. Ariel Guersenzvaig
Ariel

Dr. Ariel Guersenzvaig

Professor de l'Àrea de Projectes Globals
Ricard Ferrer
ricard ferrer

Ricard Ferrer

Professor de l'Àrea de Disseny de Producte
Stefano Colli
stefano-colli-ok.png

Stefano Colli

Professor de l'Àrea de Disseny d'Espai
Gastón Lisak
gaston lisak

Gastón Lisak

Professor de l'Àrea de Projectes Globals
Martín Azúa
martin_azua

Martín Azúa

Professor de l'Àrea de Disseny de Producte
Jordi Sàbat i Ortiz
jordi_sabat

Jordi Sàbat i Ortiz

Professor de l'Àrea d'Eines, Materials i Tècniques