Introducció al Disseny d'Experiència d'Usuari

Direcció

Rosa Llop

Durada // Horari

Del 6 al 10 de juliol de 2020 (25 hores)
De 9.00 h a 14.15 h.

Idioma

Castellà

Nivell

Introducció

Preu

520 €. Els membres de l’Associació d’Antics Alumnes d’ELISAVA, Elisava Alumni amb categoria Bold, tindran un 15% de descompte en l’import de la matrícula.

El disseny d’interacció com a disciplina ha anat evolucionat al llarg de la seva curta història. Des dels primers ordinadors a la ubiqüitat tecnològica que ens han portat els mòbils, hem pivotat la disciplina des de l’usabilitat al disseny d’experiència. Avui, les emocions que ens produeix la interacció amb aquests productes té tanta o major importància que l’eficàcia que ens proporcioni el seu ús.

Don Norman va encunyar el terme de disseny d’experiència quan va començar a treballar per Apple en els anys 90. L’anècdota explica que es van adonar que l’experiència amb aquells ordinadors era feble quan van observar que en la botiga no tenien bona presència, que les caixes eren massa grans per ficar-les en el cotxe, i que quan s’aconseguia arribar a casa i desembalar l’ordinador la gent se sentia insegura sobre si sabria connectar correctament les diferents peces. Tot això és el que van determinar que era l’experiència d’usuari i que havien de canviar. Així que van transformar els seus ordinadors en productes estèticament admirats, d’ergonomia impecable i amb una filosofia de funcionament “Plug and Play”. De fet és la cura de tots aquests detalls el que ha convertit a Apple en una empresa tecnològica disruptiva.

El disseny d’experiència no és dissenyar un web o una app, ni tan sols és dissenyar un ordinador o un telèfon. El disseny d’experiència és el disseny de com es comporta el conjunt del sistema ajusto a un producte o servei, i focalitza els seus esforços a entendre el comportament de les persones, les seves necessitats i motivacions per poder dissenyar de manera que puguem garantir la millor experiència vital possible.

En aquest curs de Summer School explorarem els principis, mètodes i tècniques clau del disseny d’experiència d’usuari i mitjançant ells crearem propostes estratègiques per generar la cadena de valor d’un producte dins de l’ecosistema digital.

  • Entendre l’experiència d’usuari com una metodologia que permet augmentar la satisfacció de la percepció de productes i serveis.
  • Aprendre les diferents fases de la metodologia i aplicar els processos, mètodes i tècniques pròpies del disseny d’experiència per a la definició, execució i avaluació de l’ecosistema d’un servei digital des d’una perspectiva centrada en l’usuari.
  • Conèixer la metodologia del disseny d’experiència, el seu caràcter iteratiu i la seva relació amb el disseny centrat en les persones.
  • Integrar les tècniques principals d’un procés de recerca d’usuaris com a part del procés de disseny.
  • Sintetitzar la recerca en arquetips d’usuaris i definir objectius de disseny.
  • Aplicar tècniques bàsiques de visualització de processos per a l’organització dels fluxos de l’experiència.
  • Dissenyar experiències que tinguin en compte l’ecosistema digital i aportin solucions de serveis sense costures.
  • Introducció al disseny d’experiència d’usuari
    • Les cinc capes del disseny d’experiència
    • Disseny centrat en les persones
    • Planificació àgil d’un projecte
  • Recerca d’usuaris
    • Què és la recerca
    • Planificació de la recerca
    • Proposada metodològica i tècniques més comunes
  • Modelatge
    • Què és el modelatge
    • Les tres fases del modelatge: Persones, escenaris i requisits
  • Prototipat narratiu
    • Ecosistema de l’experiència
    • User Journey Map
  • Proposta de valor
    • Value Proposition Canvas
  • Presentació final i conclusions

Rosa Llop
Dissenyadora i investigadora independent. La seva recerca se centra en la sistematització del llenguatge visual, la cultura digital i la crítica de la interfície. Actualment és directora del Màster en Adreça i Disseny de projectes per a Internet i del Postgrau en disseny de apps d’Elisava ‒ Universitat Pompeu Fabra, així com professora en el Grau en Disseny. Col·labora com a consultora a la UOC en les assignatures de Disseny d’Interacció i Visualització de Dades i també és professora en el Màster en Publicacions Digitals de BAU-UVic.

En 2016 va participar en la redacció del Manifest per a una Aproximació Crítica de la Interfície en el marc del projecte europeu “Participatory Investigation of Public Engaging Spaces” (Hangar, ZKM, BrainZ, 2016). Fruit d’aquesta participació, ha estat ponent en el 1st International Conference Interface Politics (2016), la Jornada UX Càtedra Telefònica ‒ UOC. (2016), i el 6è Congrés Internacional UXSpain (2017).

En 2004 va publicar en Gustavo Gili el llibre Un sistema gràfic per a cobertes de llibre. Cap a un llenguatge de paràmetres del que ja s’ha publicat una segona edició. Recentment ha escrit el llibre Quadern d’Interacció en el qual reflexiona sobre la metodologia del projecte d’interacció des d’una perspectiva constructiva (2017).

Estudiants i professionals de totes les àrees del disseny interessats a aprendre tècniques de recerca d’usuaris i formalització d’experiències multicanal.

Utilitzem cookies pròpies i de tercer per millorar la teva experiència.

Si continues navegant, considerem que acceptes la nostra

política de cookies