Quatre alumnes del Màster en Branding guanyen el repte ‘Pantalles per a la reflexió’
Les alumnes del Màster en Branding, Abril Ortiz, Luiza Jawetz Rozensztajn, Alejandra Gómez Aznar i Sara Mayo, han estat reconegudes com a guanyadores del repte ‘Pantalles per a la reflexió’, una iniciativa impulsada per HUMANSDID en col·laboració amb Movistar amb motiu del Dia Mundial de la Creativitat i la Innovació.
Les peces seleccionades es van exhibir durant l’última setmana d’abril de 2026 a totes les botigues de Movistar, traslladant el projecte a l’espai públic i convertint les pantalles en un lloc de debat i reflexió col·lectiva.
‘Pantalles per a la reflexió’ proposa resignificar l’ús habitual de les pantalles, generalment orientades a informar o entretenir, per transformar-les en dispositius de pensament crític. A través d’un concurs creatiu, estudiants de disseny, comunicació i creativitat de tot Espanya van desenvolupar propostes visuals centrades a qüestionar la nostra relació quotidiana amb la tecnologia.
El projecte aposta pel talent jove com a motor de canvi i posa el focus en la necessitat d’obrir converses sobre l’impacte de l’ús de les pantalles en la vida diària. Un jurat professional va ser l’encarregat de seleccionar les peces finalistes, que posteriorment es van exhibir com a part de la iniciativa.
Entre les obres guanyadores, destaca Pausa, de Sara Mayo Lago, una peça que convida a prendre consciència de l’ús de la tecnologia a través del missatge: ‘La tecnologia amplifica. Tu decideixes quan.’
Per la seva banda, ¿Tú o él?, d’Abril Ortiz, Luiza Jawetz Rozensztajn i Alejandra Gómez Aznar, planteja una reflexió directa sobre el temps d’ús dels dispositius amb el missatge: ‘Temps de pantalla: 9 hores i 17 min. Ara, temps que el dispositiu t’ha utilitzat a tu.’