La start-up ATOM H2 guanya el Premi CaixaBank al Mobile World Congress

03 Mar 26
Lloc Fira Barcelona Gran Via (Av. Joan Carles I, 64, L’Hospitalet de Llobregat)
ATOM H2 premi caixabank MWC
L’alumni Mariona Figueras d’ATOM H2 (segona per l’esquerra), recollint el premi amb representants de CaixaBank i Enisa. Foto: David Campos (Caixabank).

La start-up ATOM H2, fundada pels Elisava Alumni Anna Martín, Marcel Rovira i Mariona Figueras, i promocionada per Elisava Impuls, el pla d’emprenedoria d’Elisava, ha estat guardonada als Premis EmprènXXI, en el marc del Mobile World Congress. ATOM H2, premiada per la seva rellevància com l’empresa innovadora amb més potencial i impacte a Catalunya, ha destacat entre 185 candidatures i ha rebut un premi de 6.000 euros.

ATOM H2 és una start-up que es dedica a substituir els generadors dièsel d’emergència que es fan servir en infraestructures crítiques per un sistema híbrid que combina l’ús d’energia solar, bateries i hidrogen sòlid. A diferència de les opcions actuals, el seu sistema no genera emissions contaminants i permet reduir els costos de manteniment.

L’acte d’entrega es va celebrar el 3 de març al 4YFN, el saló del Mobile World Congress dedicat a l’emprenedoria, amb la representació de figures rellevants de la Direcció Territorial de CaixaBank, Enisa, Barcelona Activa, ACCIÓ i Tech Barcelona, entre altres. El jurat estava format per professionals del sector, com ara Lorenzo Di Pietro, director general de Barcelona Activa; Mercè Conesa, directora general de Barcelona Global; o Quino Fernández, director de Barcelona Finance Hub.