‘SOUVENIR’: Nova exposició col·lectiva d’alumnes del Grau en Disseny i Amics de La Rambla

02 Jun 26 — 02 Jul 26
Lloc Oficina de Turisme, Mirador de Colom (Pl. Portal de la Pau, 1)
Horari Inauguració: 2 de juny de 2026, a les 10:00 h
Horari de visita: de 8:30 h a 14:30 h
Elisava

El pròxim 2 de juny s’inaugura SOUVENIR, una exposició que recull els projectes desenvolupats per estudiants del Grau en Disseny i Innovació en col·laboració amb Amics de La Rambla. La mostra es podrà visitar fins al 2 de juliol a l’Oficina de Turisme del Mirador de Colom de Barcelona.

L’exposició presenta el resultat de la segona edició d’aquesta col·laboració acadèmica i cultural, centrada a explorar el concepte de souvenir com a objecte per a la memòria i vehicle de reflexió sobre la identitat local de Barcelona, i especialment de La Rambla com a espai simbòlic i cultural de la ciutat.

Un total de 22 joves dissenyadors i dissenyadores han reinterpretat el souvenir des d’una aproximació contemporània vinculada a les tradicions catalanes, la materialitat i l’autenticitat del disseny de producte. Les propostes desenvolupades aborden conceptes com la reminiscència, el ritual o l’experiència sensorial, utilitzant elements culturals com la gastronomia, l’arquitectura o les pràctiques populars per generar noves formes de connexió emocional amb la ciutat.

Amb l’objectiu d’enriquir el procés creatiu i reforçar el vincle amb l’artesania local, l’alumnat ha treballat juntament amb quatre professionals de l’àmbit artesanal, que han aportat coneixements tècnics i recursos per a la producció dels prototips funcionals exposats.

Més enllà de la dimensió objectual, SOUVENIR es planteja també com un exercici editorial col·lectiu. Els projectes es presenten acompanyats de reflexions crítiques i conceptuals al voltant dels principals temes abordats durant el procés de recerca i disseny.

L’exposició es podrà visitar del 2 de juny al 2 de juliol de 2026 a l’Oficina de Turisme del Mirador de Colom, en horari de 8.30 h a 14.30 h.